Nyheter

Som tidigare meddelats i kvartalsbrevet kommer ingen vårstäddag att anordnas i år men vi ses ändå och grillar lite korv och umgås en stund söndagen den 7 maj klockan 11.

Som vanligt håller vi till på gården mellan Broderivägen och Bårdgränd. Vi håller tummarna för att vädret blir bättre och att så många som möjligt vi ll och har möjlighet att komma.
Välkomna!

 

Nu har byggfirman Reomti börjat komma igång med våra ombyggnationer. Vi vill därför informera om att det framöver kommer att röra sig en del byggfolk i området och det kommer att sättas upp en del byggstängsel. Så småningom kommer det även att ställas upp ett par byggbodar.

Vi hoppas att detta ska påverka oss boende så lite som möjligt, men vi ber er alla att ha ett visst överseende om det på något sätt skulle påverka er.

 

Har ni några frågor är ni välkomna att höra av er till:

  •  
  • Erik Björkman, Brf Knypplerskan 4: 070-671 64 51

eller

  • Lars Widblom, Reomti Bygg: 08-120 757 84

Nu har vi haft det nya låssystemet ett tag och det verkar fungera mycket bra. Under dagtid kl. 07 - 21 behövs alltså endast låsbrickan, under kvällen/natten kl. 21 - 07 gäller låsbricka+kod (obs. glöm inte trycka OK efter koden). Till cykelrummen (förutom Bårdgränd 6 - 10 som har en särskild nyckel) behövs endast låsbrickan dygnet runt. Till tvättstugan används endast låsbrickan. Till källsorteringsrummet behövs endast kod.

Alla lägenheter har fått tre låsbrickor som fungerar i det egna huset samt tvättstugan. Skulle du vara i behov av fler låsbrickor kan du göra en beställning genom att skicka ett mejl till styrelsen@knyp plerskan.se eller lägga en lapp i föreningens brevlåda på Broderivägen 13 (till höger om porten) . Ange ditt lägenhetsnummer (föreningens, inte skatteverkets), namn, adress, telefonnummer samt antal brickor som önskas. Styrelsen skickar din beställning vidare till Alviks Lås som tar kontakt direkt med dig. När brickan är klar kan den hämtas ut mot uppvisande av legitimation. Kostnaden för extrabrickor betalas av den boende, kostnaden är 180 kr/st .

Avslutningsvis vill vi be att alla hjälps åt att se till så att portarna hålls stängda!

Vi vil börja med att från styrelsen önska alla er medlemmar en riktigt god fortsättning på det nya året. Vi i styrelsen fortsätter med att på detta sätta informera lite av vad som gjorts och lite av vad som är på gång framåt ungefär en gång per kvartal. Ni når alltid oss i styrelsen på .

 

Vintern
Vi har till dags dato endast haft en vecka med snö och ett ordentligt snöfall, det var å andra sidan rejält. Utifrån det är vi fortfarande nöjda med Tylömarks som sköter vår snöskottning och vi hoppas på en fortsatt bra vinter.

 

Femårsbesiktning av stambyte
Vi har nu genomfört femårsbesiktningen av stambytet och det såg överlag mycket bra ut. 

 

Ombildning av lokaler
När det gäller ombyggnationerna har det dragit ut lite på tiden i kontraktsframtagningen. Vi har där valt att göra det mycket noga tillsammans med en entreprenadjurist från fastighetsägarna och det har tagit längre tid än planerat men huvudsaken är att det blir bra! Vi räknar med att byggnationerna kommer starta under januari 2017.

 

Nytt styrelserum
Vi har nu flyttat in i ett nytt styrelserum under förskolan. Med anledning av det finns det nu även en ny brevlåda om ni vill nå oss i styrelsen. Lådan sitter till höger om porten till Broderivägen 13. Vi har sen ett tag tillbaka även en ny adress om ni vill skicka oss vanlig post. Numer har vi adress:

Brf Knypplerskan 4
C/O Ann-Sofie Westermark
Broderivägen 7
168 38 Bromma